Unghundskurs

Jag och Lovisa har fått förmånen att gå som praktikanter för Yvonne på hennes unghundskurs som går på tisdagar. Jag tycker det är riktigt kul! Väldigt lärorikt både som hundägare och som kanske blivande instruktörer. Det är otroligt roligt på kursen och deltagarna får prova på en massa olika saker! Idag var det inriktning lydnad och vi provade på hoppen, både i Klass I och Apellklassen (rätta mig om jag har fel nu!). Det är från denna del av träningen som bilderna från dagen kommer.

Men vi gjorde även andra saker - vi tränade platsliggning, och att byta riktning på kommando från Yvonne. Vi tränade stanna under gång... det kanske bara var det. Det var otroligt roligt att få prova på! Gav en inblick i hur lydnad är och vilka moment som kommer upp. Just det, vi provade tandvisning också! Så vi hann med en hel del när vi var utomhus och tränade! Är du sugen på att få prova på en mängd olika saker? Anmäl dig till unghundskursen på UHAC!

Hälsningar,
Elisabeth



Hela gänget samlat



Börjar enkelt - bara att följa med matte över hindret



Sen är det till att sitta och stanna kvar medan matte går över hindret



Och sen på kommando komma efter matte



Se, en flygande hund!
Postat av: Theres

Åh jag minns den kursen! Väldigt rolig! Vi fick prova på allt möjligt! Höll till både ute på grusplanen och hade utflykter ut i skogen där vi provade på både sök och spår! Underbar kurs! =D

2011-04-12, 22:03:36 -
Postat av: Lovisa & Cinna

Mästerfotograf det där!

2011-04-14, 21:07:29 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.