Temadag: Sök

Igår hade jag förmånen att hänga med ett gäng på sex hundar och förare på deras temadag i Sök. Instruktören var Blomman som under dagen lärde oss alla mycket om grunderna i sök. Det var en otroligt givande och bra dag som vi även hade tur med vädret på! Vinden var inte alltid på vår sida och ibland fick vi jaga lite vart bästa vinden var, men generellt gick det bra för alla hundarna och jag tror alla ägare fick med sig en massa intryck hem och idéer om hur de vill göra och träna i fortsättning. Jag vet att jag blev taggad på att träna, och min hund var inte ens med och provade!

Här kommer lite bilder från dagen, jag har fler bilder på samtliga hundar och ägare så om det är någon som vill ha specifika bilder, skicka ett mail till mig på [email protected], märkt "Bilder temadag sök" och vilka bilder du vill ha.

Hälsningar,
Elisabeth



På väg ut i skogen utan hundarna



Sen var det dags att valla!





Sen fick hundarna prova på att söka efter figuranten efter att vi gett dem figurantintresse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.