Valpkurs

 
Ge dig själv och din valp en bra start!
 
Under sex tillfällen (då jag missade det första och det sista, det är egentligen åtta gånger) har jag fått gå valpkurs på UHAC med min valp Ella. Valpkurs är något som är otroligt nyttigt, även om man tror att man kan det mesta.
 
På UHACs valpkurs får man träna på och testa en mängd olika saker. Stadga, kontakt, lek och passivitet är några nyckelord för kurserna. Valpkurserna fokuserar mycket på att man ska ha kul med sin hund och lära känna varandra samtidigt som en grund läggs för den nödvändiga vardagslydnaden. Gå fint i kopplet, inkallning, sitt, ligg och stanna kvar är några av de inslag som deltagarna får prova på.
 
Det finns även ett tillfälle med där valparna får prova på nosaktivering. När jag gick fick vi prova på spår ute i skogen - en aktivering som hundarna är födda till att göra och klarar av från väldig låg ålder. Det är otroligt kul att se hur de små valparna tar sig an ett spår som de aldrig tidigare stött på och bara jobbar på!
 
Tillfällena varvar praktik och teori, där vi tränar på olika övningar och deltagarna får svar på alla frågor de kan tänkas ha om valpens utveckling mm. Kursen är till för alla valpar mellan 12 veckor (de måste vara vaccinerade) och ~6 månader - det ger en perfekt start i ens gemensamma liv och jag skulle för allt i världen inte vilja gå miste om en så bra start som dessa valpkurser ger!
 
Kika in på www.uhac.se för att läsa om när nästa valpkurs drar igång.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.