Gemensam Aktivitetsdag

Idag var det så dags, den Gemensamma Aktivitetsdagen! Det var full ruljans hela dagen, för mig var det ont om lugna stunder! Hela förmiddagen var det Rally Lydnad då jag, Lovisa och Theres hjälpte nyfika förare och deras hundar att ta sig runt en bana. Det verkade i alla fall riktigt uppskattat, många som tyckte att det var roligt att få prova på och en hel del som verkade tagga på att kanske prova på det lite mer i framtiden.

Det var otroligt roligt att se Hanna Ericsson köra ett Freestyle program, jag hoppas att vi lyckades ta några foton på henne men har ännu inte kommit åt mina egna bilder. Hon var hur duktig som helst, och samspelet mellan henne och hennes hund var helt underbart! Så otroligt duktiga!

Att ha Tina Röed och Dog Model på plats verkade vara en hit det också, Tina sa själv att hon hela tiden hade haft möjliga stjärnor hos sig och jag såg hur de hela tiden gick iväg och tog fotografier av hundarna så den delen verkar ha varit riktigt rolig också! Lite avundsjuk är jag på dem som hann träffa henne och få höra vad hon hade att säga.

Själv fick jag medverka på Krokin där vi skissade av hundar. Det var totalt fem eller sex hundar som vi skissade av. Som de sa så fick vi verkligen känna på hur det är för hundarna att tänka! När vi försöker få hundarna att själva lista ut vad det är som vi vill ha av dem blir det ju ganska jobbigt för dem, och för oss att behöva tänka när vi snabbt skulle skissa av dem var riktigt jobbigt! Men det var en hel del talanger där som visade sig var riktigt duktiga på att teckna hundar snabbt samtidigt som hundarna rörde sig! Alla hundarna var också riktigt duktiga som för det mesta satt, låg eller stod riktigt stilla! Det är ju träning även för dem!

Till sist vill jag tacka alla som dök upp, ni som redan är medlemmar och ni som kanske kommer att bli medlemmar! Vi fick strålande väder och allt som allt en riktig toppendag!


TACK!

Hälsningar,
Elisabeth och alla andra på UHAC




Theres och Bell visar hur man göra skyltarna i den bana vi byggt upp för en aspirant



Nina var dagens grillmästare!



Deltagarna på Krokin när vi tecknade av Jack Russeln Ajax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.