Lite småregn

Men det hindrar inte entusiasterna från att samlas utanför UHAC och ta en promenad i Sala backar! Det blev ca. 50 minuter som vi var ute, jag har tyvärr ingen koll på hur långt vi gick då jag glömde kolla stegräknaren. Men det kändes i mina ben efter! Väl inne på klubben kändes det som att de flesta var ritkigt trötta och var på väg att somna. De flesta som var med var gamla rävar som varit med tidigare, men det fanns nya ansikten också. Alltid lika kul att träffa nya hundar och människor som hittar till oss på fredagspromenaden!

Hälsningar,
Elisabeth





Postat av: Sofia

Hej!

Får man gå med på promenaden även om man har en hund som inte vill hälsa på de andra? Alltså bara gå med och var i de andras närhet, men inte hälsa eller leka?

Mvh Sofia

2011-04-08, 19:14:05 -
Postat av: Theres

Hej Sofia!

Javisst får man det! Att promenera i grupp är jättenyttig träning för hundarna. Säg till i början vid samlingen bara så att alla vet =) Jag gör samma sak de gånger jag följer med. Min tik har varit (och kan fortfarande vara) på sin vakt mot andra hundar, att promenera i grupp, utan att hälsa eller leka, har hjälpt otroligt mycket i den träningen!

Hälsningar Theres

2011-04-09, 00:37:34 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.