Vi var några stycken

Inte är det många som hittat till den Öppna Träningen ännu, men några är det och det är alltid lika kul att träffa nya människor och träna tillsammans! Jag ser en förändring bara i min tjej som är mycket lugnare när det kommer nya hundar (även om hon var ganska lugn från början och mest ville leka). Det är trevligt att prata och få höra andra människors idéer!

Idag pysslade vi som vanligt lite med hundmöten. Vi var till en början tre stycken så en fick gå i en åtta runtomkring oss andra innan vi böt övning och gick in mot varandra för att sedan sätta hundarna ned. Utmanande och lite svårt ibland för min dam i alla fall men otorligt nyttigt! Tänk när man kan stanna när man är ute på en promenad och möter en kompis med hund och bara sätta hunden ned. Ack den lyckan.

Sen blev det som vanligt att vi försvann lite åt olika håll. Det blev kontaktövningar för vissa, linförighet för vissa (där det upptäcktes att leksak var effektivare än godis - man vet aldrig förrän man har provat!) och det blev lite inkallning.

Idag höll vi till på parkeringen utanför UHAC. Vid 18.30 tiden är det inte så mycket bilar/människor/hundar i rörelse så det funkade riktigt bra. Tror vi kommer stanna där i fortsättningen. Nära till caféet sen! Nu är både jag och min tjej rejält trötta men ser fram emot nästa måndag med träning igen!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.