Molly - diplomerad vårdhund



Molly gjorde sin praktik delvis på klubben på våra "Hund för alla"-träffar.
Hon var mycket omtyckt av alla våra deltagare.
Nu är Molly färdigutbildad och kan bege sig ut och jobba. Vägen hit har innehållit många många träningstimmar.

Här berättar Elisabeth om diplomeringen:

"Det känns så konstigt när allt är över. Tomt på nåt sätt. I onsdags var jag så lycklig så det kändes som jag skulle kunna flyga. Det tar väl ett tag innan det går in i hjärnan...
Diplomeringen var på ett äldreboende i Eskilstuna. Två testledare var med och gav instruktioner och bedömde. De tittade på vilken kontakt Molly gav till dem, hur hon hälsade och så. De testade även hur hon klarade av att hanteras, även att bli fasthållen. Sedan var det dags att visa linförighet och att kunna gå bakom mig och framför mig. Hon skulle också kunna backa. Vi fick även gå i dubbelkoppel tillsammans med en testledare. Hon fick apportera några föremål som testledaren valde ut. Vi fick också gå till en av de boende, en äldre man. Där fick Molly göra några apporteringsövningar med honom och han bjöd henne på massor av godis. Vi fick gå sakta upp och ner i en trappa. Därefter tog en testledare Molly åt sidan och lekte en kamplek. När det var som roligast fick jag kalla in Molly. Det avslutades med att Molly fick stanna kvar hos testledarna medan jag gick till ett annat rum. Detta för att de ville se hur hon reagerade när hon var ifrån mig. Allt tog ca 45 minuter.
Så nu kan jag aktivt söka jobb åt oss. Det känns spännande!"
Hälsningar Elisabeth och Molly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
All text och samtliga bilder är tagna av och skrivna av medlemmar på UHAC och rätten tillhör dessa.